Tysk 9 + 10

Formål:

At eleverne gennem undervisningen har mulighed for at udbygge deres tyskkundskaber, så de bliver bedre til at tale og forstå sproget, og kan udtrykke sig mundtligt og skriftligt.

At de kan opfatte en tysk teksts indhold og skriftligt kan benytte sig af sproget, så de kan give udtryk for deres egne meninger og iagttagelser.

At skabe et trygt undervisningsmiljø, hvor eleverne tør og vil udtrykke sig. Eleverne kommer fra forskellige skole – og klassesammenhænge, med vidt forskellige faglige og sociale kompetencer.

At de faglige og personlige ressourcer og kompetencer eleverne har med sig, bliver inddraget og kommer i spil i undervisningen.

Undervisningsformen vil variere mellem individuel-, gruppe- og klasseundervisning.

4 lektioner a 45 min.