Styrketræning

Kort om valgfaget Styrketræning

Formålet med valgfaget Styrketræning er, at give eleverne indsigt – både teoretisk og praktisk – i forskellige træningsprincipper indenfor styrketræning. Dette skulle gerne resultere i, at eleverne gennem undervisningen selv opnår konditions- og styrkemæssige forbedringer, øget kropsbevidsthed, indsigt i egne grænser – samt gerne overvindelse heraf – og derved en større tro på egne evner. Eleverne skulle gerne opleve glæden ved fysisk aktivitet, individuel træning og indre konkurrence. Langt det meste af undervisningen foregår i skolens topmoderne og velindrettede styrketræningslokale.

Organisation:

Som anden valgfagsundervisning på Hårslev Efterskole vælger eleverne for et halvt år af gangen.

Undervisningen organiseres med 1 dobbeltlektion og om ugen, med ca. 20 elever på holdet.